miércoles, 26 de enero de 2011

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS?

Amb el treball per ambients es perd la idea “d’aula” com a base espacial de l’educació. Cada una de les aules del centre passa a ser un ambient, pel que van passant els infants i els mestres, d’aquesta manera el centre sencer es converteix en un entorn viu.

El treball per ambients consisteix en crear espais temàtics destinats a què els infants hi realitzin una determinada acció o activitat de manera lliure. A l'escola trobem diferents ambients:  ARTISTES, BIBLIOTECA, EXPERIMENTS I JOC SIMBÒLIC. Cada ambient es configura com un paisatge, amb una estètica, uns materials i unes accions que els diferencien entre sí.

Els avantatges psicopedagògics són:
-          Suposa educar els infants des d’una base de col·lectivitat (de companys, mestres, material, espais...), s’afavoreix la seva socialització.
-          S’afavoreix l’autonomia dels infants.
-          Els infants prenen més consciència de l’espai i el temps.
-          És una presa de contacte amb diversos llenguatges expressius.
-          És un aprenentatge mitjançant el joc, fet que augmenta la motivació.
-          Fomenta els hàbits d’ordre i l’actitud investigadora.
-          Desenvolupa la creativitat.
-          S’unifica la metodologia i s’estructura l’espai físic.
-    S'afavoreix l'atenció a la diversitat, el respecte per el ritme maduratiu de cada infant... ELs infants interactuen amb l'ambient a partir de les seves possibilitats.ç


No hay comentarios:

Publicar un comentario